THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM

:: Dr. Yusuf al-Qardawi mengkritik " Bagaimana
sebuah negara umat Islam yang teramai di dunia, tidak meletakkan al-Quran dalam setiap kamar hotel, tetapi membiarkan sahaja Bible untuk tatapan pengunjung??" ::


:: WhEn yOu sToP LeArNiNg, YoU StOp LeAdiNg ::


I made this widget at MyFlashFetish.com.


Thursday, May 6, 2010

:: dunia oh dunia ::



..assalamualaikum..


Bunuh, rompak, ragut, rogol dan macam macam lagi musibah yang telah berlaku pada dunia kita kini. kita pasti sudah mengerti mengapa terjadi begini. banyak yang terjadi adalah daripada kaum Melayu dan beragama Islam. kita khuatir samapi saatnya nanti tiada siapa yang mampu menghalang perkara yang tidak baik ini dari berlaku...pastinya bencana yang hebat akan ALLAH kirimkan...nauzubillah!!!

tapi sahabat sekalian...cuba kita fikirkan dan renungkan..masih adakah lagi remaja yang berjiwa seperti Umar al-khatab, Saidina Abu Bakar, Imam Syafi'e dan ramai lagi pejuang Islam zaman dahulu. Dimana remaja harapan bangsa yang diingini mentadbir negara pada masa akan datang!!! dimana!!! sedih..termat sedih...ana tidak mengkhabarkan anak seorang insan yang sempurna..yang bijak dan terlalu baik...tapi ana sedih mengenangkan semua yang terjadi terhadap anak Melayu...mereka terlalu mengejar keseronokan duniawi..sampai alpa dan leka mengejar ukhrawi.

Dunia kita kini semakin tua, semakin tidak mampu menanggung lagi isi yang dikandungkannya..pada bila2 masa dan ketika ia akakn memuntahkan isi nya..pada saat itu..mampukah kita kembali mengingati Allah setelah sekian banyak tanda yang telah Allah berikan pada kita untuk mengingati dan sedar. kita tetap alapa dan selamba..yela masih muda..dah tua baru nak tobat...inngat la pepatah melayu "sesal dulupendapatan, sesal kemudian tidak berguna lagi".

fenomena yang banyak berlaku kini adalah tanda akhir zaman yang amat nyata dan terang sekali. kita semakin lupa dan seolah-olah memikirkan yang dunia ini akan kekal selamanya.

"Rasulluallah s.a.w bersabda: hari kiamat itu tidak akan berlaku selagi ada manusia yang beriman kepada Allah "










































0 comments: