THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM

:: Dr. Yusuf al-Qardawi mengkritik " Bagaimana
sebuah negara umat Islam yang teramai di dunia, tidak meletakkan al-Quran dalam setiap kamar hotel, tetapi membiarkan sahaja Bible untuk tatapan pengunjung??" ::


:: WhEn yOu sToP LeArNiNg, YoU StOp LeAdiNg ::


I made this widget at MyFlashFetish.com.


Sunday, October 24, 2010

:: Pejuangan ini ::

...assalamualaikum...


kini aku telah sampai di KUIS untuk meneruskan perjuangan aku di semester yang terakhir bagi diploma..alhamdulillah keputusan final semester 5 aku...cemerlang...syukur dipanjat kepada yang Maha Esa..
aku menanti penuh debaran untuk mengharungi semester yang akhir ini..dengan subjek aku yang byk dan agak tough..ku perlukan semangat yang istiqomah dan perlu melipat gandakan usaha aku tatkala ini..aku perlu berusaha berganda supaya aku grade dengan cgpa yang membanggakan ibu dan ayah aku...namun setelah ini perjuangan aku tidak hanya terhenti disini.. aku akan teruskan perjuangan aku hingga ke master..insyaallah...
aku mahukan yang terbaik dalam hidup aku supaya aku bisa membahagiakan ibu ayah dan memberi contoh tauladan yang baik untuk adik aku...

untuk memikirkan soal jodoh tatkala ini masih terlalu awal...ku cume mampu katakan jika engkau mahukan diriku engkau tunggulah sehingga engkau mampu pada komitmen besar itu nanti..aku tidak mahu bercinta atas dasar kapel sahaja..jika inginkan kan cinta itu biarlah pada hubungan yang halal yang dibina..ketika itulah cinta bermula..insyaallah aku akan berpegang pada prinsip ini...menjaga pandangan mata dan juga hati yang aku akui aku kadang kala aku khilaf dan tidak mampu menjaga ini semua..hati manusia kan...sekuat mana ia mudah digoyah dengan sedikit godaan syaitan jika tidak mempunyai benteng iman yang utuh. Ya Allah lindungilah aku dari penahan syaitan dan mainan nafsu dalam diri ini Ya Allah...aku lemah Ya Allah..ku mohon diberikan kekuatan pada diri ini untuk menjauhi bisikan nafsu dan syaitan...

aku mohon pada-Mu agar aku bisa menyelesaikan perjuangan ini hingga ke akhirnya...doa ibu dan ayah ku harap sentiasa mengiringi langkah ku ini...tiada kejayaan tanpa usaha yang bersungguh-sungguh....insyaallah aku mampu lakukan yang terbaik untuk diri, keluarga, bangsa dan negara. aku mungkin tidak sehebat 9 SITI dalam kegemilangan Islam...namun...aku berusaha membuat yang terbaik untuk menjadi yang terbaik dalam hidup ini...ameen...ku harap aku dapat berjuang bersama teman2 setia agar kita mendapat kejayaan bersama-sama di dunia dan akhirat...insyaallah...

p/s: buat sahabat sejati sekalian...ku perlukan sokongan dan dorongan kalian...

0 comments: